Kto może skorzystać z pomocy?
Osoby z niepełnosprawnością, które:
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW)
W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego: bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl
Jeśli jesteś osobą wykluczoną cyfrowo możesz złożyć wniosek w wersji papierowej.
Kiedy można złożyć wniosek?
wnioski przyjmowane są od 02.01.2025r do 31.12.2025r
Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie. Można złożyć wniosek o dodatek za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r.
Uwaga, przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku a okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Przykładowo:
Co zawiera wniosek? Jakie są załączniki?
Przygotuj:
Pamiętaj, że wniosek musi być przez Ciebie podpisany!
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!
Zaświadczenie może być:
albo
Rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. podpisany oraz zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Co po złożeniu wniosku?
Czekaj na informację w systemie SOW, czy wniosek został przyjęty do realizacji. Jeśli tak, to wkrótce otrzymasz przyznany dodatek na rachunek bankowy wskazany we wniosku, Jeśli nie, to otrzymasz informację dlaczego wniosek nie może być zrealizowany.
Uwaga! wypłaty dodatku na wnioski złożone w 2025 roku rozpoczną się nie wcześniej niż w drugim kwartale roku.