Kategorie

Archiwalne

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach  informuje, że do programu „Aktywny Samorząd” wprowadzone zostało nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej w ramach Modułu I Obszar E, polegające na dofinansowaniu do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.

 

Wsparcie ze środków PFRON w ramach nowego zadania wyniesie 100 zł miesięcznie.

Wniosek o dodatek można złożyć za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r.

 

TERMIN NABORU WNIOSKÓW  28.10 – 30.11.2024

 

Kto może skorzystać z pomocy?

Osoby z niepełnosprawnością, które:

  • posiadają stopień niepełnosprawności, a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności,
  • korzystają z  koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, czyli będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni, ośrodka albo zespołu domowego leczenia tlenem.

Jakie dokumenty należy złożyć?

  • wniosek z niezbędnymi załącznikami
  • aktualne orzeczenie o niepełnosprawności
  • zaświadczenie podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

 

Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW)

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię,  możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego: bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl

 

Jeśli jesteś osobą wykluczoną cyfrowo możesz złożyć wniosek w wersji papierowej.