Kategorie

Archiwalne

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora – nowy nabór

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach  informuje, że Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przyjął dokument pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu „Aktywny samorząd” w 2025 roku zgodnie z którymi od 02.01.2025 zostaje uruchomiony nowy nabór do programu „Aktywny Samorząd” Moduł I obszar E  – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej,

 

Wsparcie ze środków PFRON w ramach  zadania wyniesie 100 zł miesięcznie.

Wniosek o dodatek można złożyć za każdy miniony miesiąc. Pierwszy miesiąc, za który można przyznać dodatek, to lipiec 2024 r.

Jeśli złożysz wniosek w styczniu, to możesz uzyskać dodatek za 6 minionych miesięcy – od lipca do grudnia 2024 roku. W programie obowiązuje okres kwalifikowalny na refundację poniesionych kosztów – 180 dni przed złożeniem wniosku.

Wypłaty dodatku na wnioski złożone w 2025 roku rozpoczną się  nie wcześniej niż w drugim kwartale roku.

 

TERMIN NABORU WNIOSKÓW  02.01 – 31.12.2025

 

Kto może skorzystać z pomocy?

Osoby z niepełnosprawnością, które:

  • posiadają stopień niepełnosprawności, a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności,
  • korzystają z  koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, czyli będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni, ośrodka albo zespołu domowego leczenia tlenem.

Jakie dokumenty należy złożyć?

  • wniosek z niezbędnymi załącznikami
  • aktualne orzeczenie o niepełnosprawności
  • zaświadczenie podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

 

Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW)

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię,  możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego: bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl

 

Jeśli jesteś osobą wykluczoną cyfrowo możesz złożyć wniosek w wersji papierowej.